Al snel werd dit duidelijk. Vandaag gingen we aan de slag met een groepsplan. Eerst werd stap voor stap uitgelegd hoe het werkt en hoe je zo'n plan maakt. Dit was voor mij erg duidelijk doordat je alle stappen rustig langsloopt. Vervolgens kregen wij een groepsplan en een aantal kinderen die wij moesten plaatsen in het groepsplan. Door deze opdracht was het voor mij helemaal duidelijk hoe het werkt en waar je op moet letten. Het was leuk en zeker handig om dit met elkaar nader te bekijken.
De antwoorden op de vragen voor deze bijeenkomst zijn als volgt:
1. Wat was nieuw voor je? Eigenlijk alles wat met het maken en bekijken van een groepsplan te maken heeft. Ik wist natuurlijk wel dat elke leerkracht zich hiermee bezighoudt, maar ik heb nog nooit echt gehoord en gezien wat het precies inhoudt.
2. Wat heb je ervan geleerd? Ik weet nu precies welke stappen je moet doorlopen om tot het maken van een groepsplan te komen. Door de duidelijke powerpoint als ondersteuning was het voor mij heel overzichtelijk en heel goed te begrijpen en volgen. Door zelf aan de slag te gaan met die opdracht weet ik nu dat ik de stof heb begrepen. Het ging bij ons in de groep goed. We keken naar de juiste punten en wisten ze goed in te delen met een juiste onderbouwing. Ik weet nu goed hoe je het maken van een groepsplan aan moet pakken.
3. Wat ben je van plan met deze nieuwe kennis/inzichten te gaan doen? Ik ben van plan om me zometeen in mijn stageklas hierin te verdiepen. Ik zou graag willen weten hoe mijn mentor het maken van een groepsplan aanpakt en wat het uiteindelijke resultaat is daarvan. Ik hoop dat mijn mentor me toelaat hier inzicht in te krijgen. Wanneer dit niet mogelijk is, wil ik me er zelf in verdiepen door me nog meer in te lezen over het maken van een groepsplan.
Ik vond deze bijeenkomst erg leuk en nuttig. Hier heb je echt iets aan!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten